Група подовженого дня

Нерідко перед батьками учнів початкової школи стоїть питання, чи залишати дитину на групу подовженого дня. Більшість батьків працюють і не можуть забирати дітей після школи. Добре, звичайно, якщо мама в декретній відпустці з молодшою дитиною або є можливість попросити бабусю чи найняти няню для того, щоб забирати дитину після школи. А якщо ні? Для цього й існують ГПД.
У 2020/2021 н.р. в  школі створено 11 груп подовжено дня. Групи функціонують за таким режимом:

1 клас
2 – 4 класи
11.10 – 12.20   Прийом дітей, 
12.05 – 12.30   СОЗ, прогулянка
12.30 – 13.00   Обід
13.00 – 14.45   Підготовка до сну. Сон
14.45 – 15.00   Підйом
15.00 – 15.15   Підвечірок
15.15 – 15.35   Виховна 
15.45 – 17.10   робота
15.15  16.45   Прогулянка, 
15.35  16.35   спортивно- 
17.35  18.05   оздоровчі заняття
16.35 – 17.10   Ігри, заняття за 
17.05  17.35    інтересами
  
12.15 – 12. 20   Динамічна пауза
13.40 – 13.45 
14.05  14.10
14.25  14.30
12.30 – 13.00    Обід
13:20 - 13:50
13.00 – 14.20    Прогулянка, спортивно- 
13.50  14.20    оздоровчі заняття
14.20 – 14.45    Самопідготовка
14.00 - 14.55
14.55 – 15.105    Прогулянка 

Важливим елементом розпорядку дня є прогулянка на свіжому повітрі, під час якої діти грають у рухливі ігри. Це дає їм змогу відпочити від навчальної діяльності та сприяє зміцненню здоров`я.


Віковою фізіологічною потребою дітей шестирічного віку, які навчаються у перших класах, є сон. Щоб забезпечити цю потребу, в школі є спеціально обладнані спальні кімнати.


Однією зі складових успішного навчання у школі є самопідготовка учнів, адже на групі подовженого дня ми пояснюємо матеріал, пройдений на уроках, ще раз, що сприяє кращому його засвоєнню. Особливу увагу ми приділяємо дітям з низьким рівнем пізнавальних можливостей, щоб допомогти засвоїти програмовий матеріал на необхідному рівні. Також під час самопідготовки ведеться робота з обдарованими дітьми, для яких підбираються індивідуальні завдання відповідно до їхнього рівня розвитку.


Виховання гармонійно розвиненої особистості лежить в основі виховної роботи. Це забезпечує формування у дітей ціннісних ставлень до себе та своєї родини, до власного здоров`я, до природи, національної культури та традицій, художньо – естетичних надбань людства. Виховна робота здійснюється у формі виховних годин, бесід, свят, вікторин, тематичних конкурсів, творчих робіт.


Зважаючи на малорухливий спосіб життя сучасного суспільства, проведення спортивних годин є важливим засобом зміцнення здоров`я школярів. Особливо актуальним це є для учнів початкової школи, у яких відбувається розвиток опорно-рухової системи. Для цього ми проводимо з дітьми комплекс загально розвиваючих вправ, спортивні естафети, рухливі ігри.


Для розвитку творчих здібностей дітей на групі продовженого дня є час, відведений для занять за інтересами. На цих заняттях вони мають можливість розвивати художньо-естетичні здібності: складають орігамі, малюють, ліплять з пластиліну.


Щоб забезпечити зв’язок між шкільним і родинним вихованням, ми проводимо бесіди з батьками, під час яких розповідаємо про успіхи, досягнуті дитиною, та радимо, на що треба звернути додаткову увагу.

Незважаючи на те, що на ГПД ваша дитина буде перебувати під наглядом вихователя, не забувайте самі перевірити йому завдання, адже вихователь один, а дітей багато. Може треба буде почитати, може підучити вірш. Поспілкуйтеся з дитиною, дізнайтеся, як пройшов день у школі, на ГПД, що робили, що вчили.
Взагалі  ГПД – це хороша альтернатива сидінню вдома, дитина перебуває в колі однолітків, спілкується з ними, виконує домашні завдання. В школах є різноманітні секції, дитина може відвідувати їх, фактично, не виходячи зі школи.

У ГПД нашого навчального закладу діти перебувають шість годин на день з 11-10 до 17-10 (12-05 до 18-05).
За необхідності батьки можуть подавати відповідні заяви для зменшення часу перебування дітей у ГПД. Крім того, на підставі заяв батьків вихователі ГПД можуть відпускати дітей додому у зручний для батьків час у супроводі дорослих (родичів, інших осіб, вказаних у заяві). Якщо за зая¬вою батьків дитині дозволено залишати ГПД і самостійно добиратися додому під час роботи ГПД, або після закінчення занять, то відповідальність за здоров’я і життя дитини несуть батьки. (у заяві батьків необхідно вказати дні тижня (якщо необхідно), час, хто здійснює супровід дитини (перелік осіб у заяві).
Якщо у заяві вказано на те, що дитині дозволено залишати ГПД і самостійно добиратися додому після закінчення занять, то у заяві має бути запис:
відповідальність за здоров’я і життя дитини з ( вказати час) беру на себе (ПІБ того, хто подав заяву).

Немає коментарів:

Дописати коментар